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天津翟先生钧窑窑变釉荷叶笔洗

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发表于 5 天前 |显示全部楼层

信誉 11 / 粟米 648.6 / 恶评 0 / 不满 0 / 帖子 261 / 精华 0 / 在线 87 小时 / 注册 2018-9-28

  • 价格:议价
  • 状态:出售
  • 库存:1
  • 承诺:包到代; 规格无误; 质地无误; 7天包退; 缺陷描述完整;
此藏品为钧窑窑变釉荷叶笔洗,瓷器整体如一盛开的荷叶,浅腹,周身釉色呈现出如火焰蓝光般色泽,鲜艳夺目。此种色彩为钧窑首创,最初是因为窑工对于着色剂呈色原理的无知,使得釉色在窑内发生自然变化,称为“窑变”。后来这种烧造技术被人为加以利用,形成独具特色的釉装饰。诗人曾用“夕阳紫翠忽成岚”来赞美此种千变万化、绚丽多彩的釉色。有关专家认为,随着单色釉瓷器逐渐被藏家所看重,窑变釉这种独特的单色釉瓷也具有极大的收藏投资价值。
This collection is made of Jun kiln varying glaze lotus leaf brush wash. The whole pottery is like a blooming lotus leaf, shallow abdomen, and the glaze color of the whole body is as brilliant as flame blue light. This kind of color was originated in Jun kiln. It was originally due to the kiln worker's ignorance of the colouring principle of the colouring agent, which made the glaze color change naturally in the kiln, called "kiln change". Later, this firing technology was used artificially to form unique glaze decoration. The poet once praised this ever-changing and colorful glaze with the phrase "the setting sun suddenly turns green into Lan". Relevant experts believe that as the monochrome glazed pottery is gradually valued by Tibetans, the kiln glaze-changing unique monochrome glazed pottery also has great collection investment value.
この蔵品は貴窯窯の窯変釉蓮の葉の筆洗で、磁器全体は満開の蓮の葉のように浅腹で、全身の釉薬の色は炎の青い光のように鮮やかで美しいです。このような色は貴窯が初めて作ったのです。最初は窯工が色剤の原理を知らないので、釉薬の色が窯の中で自然に変化し、窯変と呼ばれました。その後、この焼造技術は人為的に利用され、独特な釉装飾を形成しました。詩人はかつて「夕陽紫翠忽成嵐」と称して千変万化、絢爛多彩な釉薬色をたたえた。専門家によると、モノクロの釉磁器はだんだん所蔵家に重視されてきました。窯変釉という独特な単色の釉磁器も投資価値が高いです。

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